فرش 1200 شانه طرح گلفرنگ
نوشته شده توسط : الهام مهرجو

طرح گلفرنگ، فرش جدید کاشان، فرش کلاسیک

ایران تنها کشوری ست که از نظر تنوع در طرح و نقشه فرش هایش در سرتاسر دنیا مشهور است. این تنوع باعش شده شمار زیادی از مردم درانتخاب طرح و نقشه ی فرش در بسیاری ازاوقات دچار سردرگمی شوند. نقش های اصیل در بین نواع نقوش فرش از گذشته تا کنون دارای طرفدران بسیاری هستند. طرح هایی مثل طرح افشان ، طرح خشتی ، طرح اسلیمی، طرح گلفرنگ و لچک وترنج نمونه ای از این طرح های اصیل می باشند. این طرح های زیبا امروزه هم به صورت دستبافت و هم به صورت فرش ماشینی بافت می شوند.

در صورتی که قصد خرید فرش طرح اصیل را دارید. بهتر است بدانید که یکی از زیباترین طرح فرش در بین نقوش اصیل فرش طرح گلفرنگ است. این فرش بخاطر زیبایی خاصی که دارد بسیارپرطرفدار است. در ادامه شما را با این طرح فرش ایرانی آشنا خواهیم کرد.

ویژگی ها فرش طرح گلفرنگ

گلفرنگ یکی از طرح های اصیل ایرانی است که نقش در آن برگرفته از گل های طبیعی ست. این طرح به گونه ای ست که گویی تمامی گل های آن دانه به دانه چیده شده و کنار هم قرار گرفته اند . گل ها در این طرح اغلب گل های محمدی هستند.که درکنار گل های طبیعی دیگر به گونه ای قرار گرفته اند که چشم هر بیننده ای را مسحور کرده است. به نظر می رسد نقوش گل در این طرح زنده و طبیعی هستند.

همانطور که اشاره شد طرح اصلی در نقشه گلفرنگ بوته های گل است که در کنار نقوش دیگرمثل لچک و ترنج و گل و مرغ ودرخت و مناظر طبیعی و حیوانات قرار می گیرند. در این طرح به ندرت از نقوش ختایی و اسلیمی استفاده می شود. رنگ فرش درطرح گلفرنگ بسیار متفاوت و زیباست. طرح گلفرنگ با رنگ زمینه ی قرمز بسیار محبوب است. بافت آن نسبت به رنگ های دیگر در انواع دستبافت بیشتر رایج است. انواع نقش گلفرنگ عبارتند از گلفرنگ بیجار، گلفرنگ افشان ، گلفرنگ دسته گلی ، گلفرنگ لچک و نرنج و گلفرنگ گل و بلبل

بافت این طرح به صورت دستبافت در بین مردم کردستا و چهار محال بختیاری رواج دارد.

طرح گلفرنگ ماشینی

بخاطر گران بودن فرش های دستبافت عده ی زیادی از مردم به سمت خرید فرش ماشینی روی آورده اند.انواع این طرح زیبا در رنگ های مختلف به صورت ماشینیی و در تراکم و ابعاد مختلف بافت می شود. ابعاد استاندارد در فرش ماشینی از 2 تا فرش 12 متر می باشد.

فرش طرح گلفرنگ در دکوراسیون داخلی

این فرش ها بخاطر نقشه ی اصیلی که دارند معمولا برای دکوراسیون های کلاسیک و سنتی مناسب هستند. کمتر دیده می شود که از طرح های اصیلی مثل گلفرنگ در دکوراسیون های مدرن استفاده شود. اما طرح های اصیل در دکوراسیون مدرن هم گاها به دلیل ایجاد تضاد بکار می روند. اما بهتر است از رنگ های روشناین فرش برای این نوع دکوراسیون ها استفاده شود. طرح گلفرنگ جزو نقشه های شلوغ محسوب می شود. به همین دلیل بهتر است در دکوراسیون های شلوغ از آن استفاده نشود. از کاربرد پارچه های شلوغ برای مبل ها خودداری کنید. شلوغ بوندن این نقشه باعث می شود بتوانیم در مکان هایررفت وآمد از این فرش به راحتی استفاده کنیم.

قیمت فرش طرح گلفرنگ

قیمت این فرش در انواع ماشینی بستگی به شانه و تراکم آن دارد. بافزایش شانه و تراکم قیمت فرش نیز افزایش می یابد. جنس نخ نیز در قیمت فرش موثر است. فرش هایی که با نخ هیدرولیک هیت ست شده بافته می شوند گران تر از فرش هایی ست که با نخ پلی استر و پلی اوژن و.. بافته می شوند.

فرش کلاسیک، فرش جدید کاشان، فرش 1200 شانه

خرید مستقیم فرش از کارخانه کاشان

فروشگاه اینترنتی قالی کاشان که یک فروشگاه معتبر در زمینه فرش می باشد، با تنوع بسیار انواع فرش ها به شما این اجازه را می دهد که فرش مناسب منزل خود را با ابعاد دلخواه و همچنین کیفیت و قیمت مناسب خریداری کنید. یکی از ویژگی های این فروشگاه ارسال رایگان محصولات به سراسر ایران می باشد.





:: برچسب‌ها: فرش کاشان , فرش ماشینی , قالی کاشان , فرش باکیفیت , فرش ارزان , فرش جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 141
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: